BIP.gov.pl

Pytanie i odpowiedzi do SIWZ

Pytania do przedmiotu zamówienia:

 

  1. Prosimy o opublikowanie na stronie internetowej jadłospisu dekadowego według którego są obecnie żywieni pensjonariusze  Zamawiającego.

Odp.: Dom Seniora nie opublikuje jadłospisu.

  1. Czy w trakcie trwania na żywienie Zamawiający przewiduje zwiększenie ilości łóżek w Domu Seniora Rusinowa (albo ich zmniejszenie)?

Odp.: Zgodnie z §5 pkt. 5 umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ: „ Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości zamawianych posiłków w stosunku do liczby przebywających mieszkańców…”

  1. Czy Wykonawca dobrze rozumie, że pracownicy Zamawiającego będą zajmowali się dystrybucją posiłków do  pensjonariusza?

Odp.: Tak

  1. Czy istnieje możliwość by Zamawiający wstępnie opłukał pojemniki GN i termosy zanim przekaże je Wykonawcy do zmywania?

Odp.: Nie

  1. Prosimy o informację czy istnieją jakiekolwiek bariery  architektoniczne uniemożliwiające bądź utrudniające dostarczenie posiłków?

Odp.: Tak- samochód dostawczy wjeżdża na teren Domu, pracownik Wykonawcy rozładowuje pojemniki z żywnością, a następnie musi je przetransportować do kuchni Zamawiającego ( kilkadziesiąt metrów; jest podjazd ale samochód nie mieści się w nim) a potem wnieść je po schodach do kuchni Zamawiającego ( 16 stopni)

  1. Czy Zamawiający potwierdza,że porcjowaniem posiłków z naczyń transportowych  będą zajmowali się pracownicy Zamawiającego?

Odp.: Tak

  1. Czy w trakcie trwania kontraktu na żywienie Zamawiający przewiduje prowadzenie remontów na oddziałach, które mogą skutkować ich czasowym wyłączeniem i jednoczesnym zmniejszeniem liczby żywionych pensjonariuszy?

Odp.: Odpowiedź tak jak do pkt. 2

  1. Czy wykonawca dobrze rozumie, iż może dostarczać posiłki 2x dziennie- tj. śniadanie wraz z II-gim śniadaniem oraz obiad wraz z podwieczorkiem i kolacją?

Odp.: Tak, ale zgodnie z § 4 pkt 5 umowy należy rozumieć to w ten sposób, że w przypadku uwzględnienia w jadłospisie kolacji na ciepło posiłki w danym dniu muszą być dostarczone 3 razy

  1. Czy zamawiający pozostawia Wykonawcy dowolność w wyborze naczyń do transportowania z zachowaniem norm sanitarnych?

Odp.: Tak, zgodnie z załącznikiem nr 6

  1. Czy zamawiający przewiduje zamawianie posiłków przez pracowników, jeżeli tak to prosimy o podanie średniomiesięcznej ilości zamówionych posiłków przez pracowników w DPS

Odp.: Nie

  1. Czy obecny Wykonawca dostarcza pojemniki na odpady pokonsumpcyjne? Jeśli tak to jakiej one są pojemności  i gdzie są usytuowanie ?

Odp.: SIWZ obecnego postępowania nie zawiera wymogu spełnienia warunku przez Wykonawcę odnośnie pojemników na odpady pokonsumpcyjne

  1. Czy w przypadku odbioru odpadów pokonsumpcyjnych Zamawiający dopuszcza ich obiór dnia następnego?

Odp.: Odpowiedź taka jak w pkt. 11

  1. Czy Zamawiający dopuszcza modyfikację godzin dostarczania (+/- 30 min.)posiłków ?

Odp.: Nie

  1. Czy Zamawiający  potwierdza, dostarczanie kolacji na zimno w przypadku  dostarczania posiłków dwa razy dziennie ?

Odp.: Zgodnie z  załącznikiem nr 1 („ Zamawiający dopuszcza podawanie gorących posiłków w porze kolacji”) oraz § 4 pkt 5 umowy

  1. Czy Zamawiający  wyraża zgodę na zmianę następującego zapisu umowy z:

§ 14

„Wykonawca zobowiązany jest zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10% wartości, o której mowa w § 7 ust. 3 ( ceny netto ) w przypadku odstąpieniaod umowy z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca.”

  •  

„Wykonawca zobowiązany jest zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5% wartości, o której mowa w § 7 ust. 3 ( ceny netto ) w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca.”

Odp.: Nie

  1. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie klauzuli dopuszczającej rozwiązanie umowy z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia? Dla ułatwienia przedstawiamy propozycję takiego zapisu:

„Umowa może być rozwiązana przez każdą ze stron z zachowaniem  jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia. Wypowiedzenie dla swej ważności wymaga formy pisemnej. Wykonawcy przysługuje prawo rozwiązania umowy z zachowaniem okresu wypowiedzenia bez żadnych konsekwencji i roszczeń ze strony Zamawiającego, w szczególności w przypadku:

braku ekonomicznego uzasadnienia dalszego wykonywania przedmiotu umowy (nastąpi wzrost kosztów świadczonych usług, co powodować będzie działalność Wykonawcy ze stratą na tym kontrakcie), jeżeli jest to podyktowane istotnym interesem prawnym, ekonomicznym, gospodarczym lub finansowym Wykonawcy, innych ważnych przyczyn.”

 

Podkreślamy, iż wprowadzenie klauzuli dopuszczającej rozwiązanie umowy z zachowaniem okresu wypowiedzenia jest korzystne dla obu Stron, zarówno Zamawiającego jak i Wykonawcy. W/w zapis dostosowuje zapisy umowy do bardzo zmiennej sytuacji gospodarczej. W przypadku zaistnienia sytuacji, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności a uniemożliwiających dalszą realizację przedmiotu zamówienia, każda ze Stron będzie uprawniona do rozwiązania umowy z zachowaniem okresu wypowiedzenia, który umożliwi drugiej stronie przygotowanie się do jej zakończenia

 

Odp.: Nie

 
  do góry strony
wersja do druku
Opublikował: Janusz Malinowski
Publikacja dnia: 18.11.2019
Podpisał: Janusz Malinowski
Dokument z dnia: 18.11.2019
Dokument oglądany razy: 5038
Dom Seniora-Rusinowa Wałbrzych